pre začiatočníkov
Blokové programovanie
vytvorila Daniela Chovancová
- 5 Lekcií
- 10 hodín
- Máte otázky
Lekcia 2 – Praktické ukážky v prostredí Scratch s úlohami
Na ukážku využívania prostredia Scratch si ukážeme tvorbu jednoduchých pretektov.
Postup:
- Vytvoríme si nový projekt
- Vyberieme postavy, ktoré chceme aby pretekali
- Vyberieme pozadie
- Vytvoríme „postavu“ cieľovej čiary
- Napíšeme program
Skús podľa tohto postupu navrhnúť vlastné riešenie. Ak sa chceš inšpirovať, toto je moje riešenie:
Algoritmus nájdeš na: https://scratch.mit.edu/projects/434048793
VIAC POSTUPOV NA JEDNODUCHÉ PROGRAMY NÁJDEŠ V PODOBE KARTIČIEK: https://resources.scratch.mit.edu/www/cards/en/scratch-cards-all.pdf
ÚLOHY
- Choď do MATERIÁLOV – nájdeš pod obsahom kurzu
- Stiahni si šablónu na NÁVRH HRY
- Vyplň túto šablónu – napr. cez Microsoft Whiteboard alebo si ju vytlač
- Podľa návrhu si vytvor postavy a pozadia hry v prostredí Scratch
- Vytvor algoritmus hry
- Otestuj hru
- Daj ju vyskúšať tvojim kamarátom a opýtaj sa ich na názor
- Prípadný debugging – odstránenie chýb