pre začiatočníkov

Blokové programovanie

vytvorila Daniela Chovancová

Lekcia 2 – Praktické ukážky v prostredí Scratch s úlohami

Na ukážku využívania prostredia Scratch si ukážeme tvorbu jednoduchých pretektov.

Postup:

  1. Vytvoríme si nový projekt
  2. Vyberieme postavy, ktoré chceme aby pretekali
  3. Vyberieme pozadie
  4. Vytvoríme „postavu“ cieľovej čiary
  5. Napíšeme program

Skús podľa tohto postupu navrhnúť vlastné riešenie. Ak sa chceš inšpirovať, toto je moje riešenie:

Algoritmus nájdeš na: https://scratch.mit.edu/projects/434048793

VIAC POSTUPOV NA JEDNODUCHÉ PROGRAMY NÁJDEŠ V PODOBE KARTIČIEK: https://resources.scratch.mit.edu/www/cards/en/scratch-cards-all.pdf

ÚLOHY

  1. Choď do MATERIÁLOV – nájdeš pod obsahom kurzu
  2. Stiahni si šablónu na NÁVRH HRY
  3. Vyplň túto šablónu – napr. cez Microsoft Whiteboard alebo si ju vytlač
  4. Podľa návrhu si vytvor postavy a pozadia hry v prostredí Scratch
  5. Vytvor algoritmus hry
  6. Otestuj hru
  7. Daj ju vyskúšať tvojim kamarátom a opýtaj sa ich na názor
  8. Prípadný debugging – odstránenie chýb